Vägarbetare

Nu låter det som att jag är väldigt negativ. Men det är inte meningen att dra alla vägarbetare över samma kam men är det någonting som verkligen gör mig irriterad just nu så är det vägarbetare. Det som jag stör mig på mest är:

Att dom startar  ca 20 projekt runt omkring tillexempel Bjuråker samtidigt. Som innebär att det tar 20 gånger så lång tid på alla ställerna. Istället för att starta på ett ställe och stanna där tills dom är klar. Vägarna är dåliga när dom börjar på att "förbättra" dem. Men när de har avslutat och gjort klar allting så är vägarna usla. Alltså det är helt sjukt vad dåligt det blir. Vägen till både strömbacka och till Norrbo har blivit mycket sämre efter att de har "lagat" den. Och det måste ju vara allt annat än rätt ? Att lägga ner massa pengar för att laga vägarna som ger sämre resultat tycker jag är fel! När man ändå är där och jobbar så måste man kunna lägga ner lite mer tid och få ett bra resultat. Annars tar det ett år och sen är det dags för att göra om det igen. Jag kan förstå att det kan komma stenar som skjuter upp när kylan släpper i marken eller att asfalten sjunker ner lite efter ett tag. Men att det är nersjunket och knöligt med vassa kanter direkt är fel! Och jag vet inte riktigt om dom är värd att tjäna ca 20-30 tusen kronor varje månad för att inte få de resultat som folket väntar ! Klart det är jobbigt att vara vägarbetare dom jobbar hela sommaren i både strålande sol och i regn. Men inte är det jag som har valt arbete till dem utan de har det gjort själv och de borde ha vetat vad de gav sig in på! Aja sorry för mitt lilla utbrott men tror nog att det är fler än jag som känner samma sak.


Kommentarer
Postat av: Elina

haha,visste du inte? aja,har inte skrivit så mycket men jag får väll börja göra det nu då :)

2009-08-11 @ 01:49:08
URL: http://elinabrandtskott.blogg.se/
Postat av: Evelina

håller helt med dig Frida, man blir väldigt less faktiskt..

2009-08-11 @ 18:40:23
URL: http://evelinabrandt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0