Vilken underbar helg

Du ska inte tro det blir sommar ifall inte nån sätter fart
på sommarn och gör lite somrigt, då kommer blommorna snart.
Jag gör så att blommorna blommar, jag gör hela kohagen grön,
och nu så har sommaren kommit för jag har just tagit bort snön.

Vilken underbar helg, egentligen är det väl fortfarande helg eftersom det bara är lördag. Men dn här helgen har varit lång och skön, det började ju redan i torsdags efter skolan :) Just nu ligger jag hemma på gräsmattan hos pappa och har precis skjutsat mamma till jobbet, kl är bara kvart över 2 men det känns som jag har varit vaken i evigheter. Klev upp kl 9 och stack upp till IP för att kratta lite gräs. För idag har nämnligen Delsbo "städningsdag" och Damlagets uppgift var att kratta B-plan. Jag ska inte påstå att det var direkt roligt men jag ska samtidigt inte klaga för det var strålande sol och underbara människor. Plus att jag måsta åka hem tidigare för att skjutsa mamma. Men förhoppningsvis så kommer vi snart kunna spela på planerna och att dom blir fina. Ikväll blir det till att kanske åka mot Järvsö och hälsa på lite folk.

Igår hade jag okså en helt underbar dag, jag och Britta fick en perfekt start på dagen, vi klev upp runt kl 10 och gjorde oss i ordning sen kilade vi ner på hemköp och köpte jordgubbar, munkar och Weinerbröd. För vi hade planerat att lägga oss ett tag på möljen. Och det var verkligen helt underbart vi kom ner dit runt kl 11 och låg där till kl 2. Det var rätt mycket folk som kom dit och njöt av det underbara vädret.




Efter att ha legat där med Britta så kom Haime och hämtade mig för då var det dags att kika lite på Fotboll. Vi kollade först på ABK som spelade mot Valbo. ABK vann med 2-1, så grattis till dem. Efter att vi kollat på den matchen stack vi till Hot Chili för då orkade vi inte lyssna på min mage längre för då hade magen kurrat alldeles för länge. Och sen stack vi direkt till Näsviken för att fortsatta kolla på fotboll. Men då var det Delsbo som mötte Näsviken och jag kan ju berätta att Delsbo vann med 6-1 och det tycker jag var lite roligt ^^ haha så Grattis till Delsbo, Sen lämnade jag Haime efter en trevlig eftermiddag och begav mig mot Delsbo och Joakim. Vi hade det mysigt och bra ♥



Och i torsdags var det sista april och det började med att jag åkte hem till min älskade mamma i Norrbo och gratulerade henne. Sedan åkte jag hem till Friggesund till pappa och grillade och hade en jätte mysig kväll med Britta. Som sagt grillade vi och gjorde jätte goda drinkar till. Efter en kväll med god mat i Friggesund så blev vi upp hämtade i Friggesund och åkte vidare mot den stora staden Hudiksvall. Där åkte vi mest bara bil och umgick med folk. Trevligt trevligt :)


Kommentarer
Postat av: Anna

hallå bilden på maten såg ju inte äckligt gott ut :O

2009-05-03 @ 22:03:35
URL: http://annalusth.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0