Vimmerby

Nu åkte jag precis förbi Vimmerby och de innebär att jag är i Småland, eller är jag helt ute och cyklar nu ? :P Geografi har inte varit min starka sida. Man gjorde som alla andra ämnen pluggade pluggade och plaggade hela dagen innan man hade provet och kunna allt sedan dagen efter var det borta igen haha. Så nu är jag tillbaka och skriver här igen, det var någonting roligt jag skulle berätta men just nu kommer jag inte på det och det är ju typiskt. Men i alla fall så sitter det en "dam" på andra sidan gången av mig och när jag ser på henne så kommer jag verkligen att tänka på att fem år måste vara jätte stor skillnad. För hon ser verkligen ut att kunna ha gått i pension och vara 65+ men hon skulle verkligen inte kunna vara 70 ? Det är verkligen jätte stor skillad mellan att vara 65 och 70år. Är man 65 har man precis blivit pensionär och då känns de som att livet börjar, man är ledig har förhoppningsvis hunnit med det man vill hinna med som att skaffa sig en familj och levt ett jätte bra liv och nu så får man göra precis vad man vill för att man fortfarande inte är så gammal och kan resa runt i världen och njuta av allt bra. Men när man är 70 då är man genast för gammal och hamnar snart på ett servicboende. Ne men kanske inte ,men det känns nästan så. ojojoj det ä verkligen stor skillad. Okej jag vet att man kan vara pigg och resa till man är 90 men ändå ni förstår kanske vad jag försöker komma fram till ? Har jag suttit på ett tåg alldeles för länge nu och haft för mycket tid över till att tänka ? ^^

Jag tror att jag måste flytta, kanske inte för alltid och kanske bara ett halv år. Men flytta ä nog en viktig bit för mig som fortfarande fattas. Att se och våga pröva nå nytt, lära känna nya männiksor och lära sig att klara sig själv ? Ja jag får börja med nästan 5 dagar hos Britta och se hur de går haha. Ne nu är det bara en och en halv timme kvar innan jag är i Kalmar och då ka jag gör någonting annat än att sitta här och skriva nåt som ingen kommer att läsa ändå eftersom klockan är snart 9 och det är fredag och folk har mycket bättre saker för sig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0