Vattenbrist

Här i Jamaica händer det inte så mycket nytt. Kan dock berätta att landet är i stort behov av vatten så om det skulle kunna komma mängder med regn för en liten tid så skulle vi vara lyckliga. Det låter som det är den västa torkan på 20 år så vattenbrisen börjar bli extrem. Vi är faktiskt lyckligt lottade för vi har en egen vattentank så när dom stänger av vattnet så kan vi fortfarande använda från tanken a så länge som den räcker vill säga. Men dom stänger av det andra vattnet 12 timmar om dygnet just nu tror jag. Och när det är slut så innebär det inge mer dusch eller nytvättade kläder m.m. Det är väldigt många speciellt här i Kingston som är helt utan vatten.


Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hejhej! Jag har läst din blogg ett tag nu och känner att det börjar bli dags att kommentera! Jag hittade dig vi www.louisesa.blogg.se och fastnade. Bland annat för att jag också drömmer om att åka som au pair efter studenten men även för att jag tycker du verkar ha en sund syn på allt som har med jobbet att göra! Du verkar väldigt bekväm i familjen och det tycker jag är viktigt. Tack för en superbra blogg ville jag bara säga!

2010-04-08 @ 08:57:36
Postat av: Frida Canebro

Hej Alexandra. Vad glad jag blir, klart du ska kommentera det är bara roligt :-) Ja hon var väldigt snäll som visade min blogg på hennes.

Jag tycker absolut att du ska åka iväg som Aupair om du drömmer om det. Det är en upplevelse jag verkligen kan rekommendera. Själv hade jag ju turen att hamna i ett otroligt spännande land och med värdens bästa värde familj. Men jag tror att man kan få det jätte bra över allt.

Kul att du gillar min blogg. Hur gammal är du ? tar du studenten iår ? :-)

2010-04-08 @ 18:51:23
URL: http://canebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0