Barnvisor

Nu är klockan snart 8 på kvällen här i Jamaica och vi har precis ätit middag. Nu sitter jag vid datorn och ska fixa alla bilder som jag har och lägga in dom på ett USB-minne till Österrikarna för i morgon åker dom nämligen hem och då vill dom såklart ha alla bilder med sig. Annars ikväll tänker jag bara ta det lugnt, jag tror att jag ska unna mig en film tittning innan jag somnar. Jag har även bara några kapitel kvar i boken. Riktigt spännande nu, även fast jag redan har sett den på film, men böcker och filmer kan ju ibland sluta annorlunda eller ? :P Sen har jag även den tredjeboken som jag kan börja med. Idag har det varit en Frida och Linnea dag, vi var ensamma hela dagen i princip. Och Linnea sov bara ca 20 minuter av 5 timmar, helt otroligt. I vanliga fall sover hon ganska mycket med idag var hon pigg som en mört. Måste vara för att det är så himla roligt att leka med mig ^^ Jag har verkligen gått i genom och sjungit alla låtar som jag kan, och de är inte många har jag upptäckt shiit alla barnvisor är försvunna jag måste nog skaffa mig en visbok. Den som verkar uppskattas mest är "I ett hus i skogens slut, liten tomte tittar ut ...." För den gör man massa rörelser till så den har vi nog sjungit 50 gånger idag haha.


Säger godnatt! ♥


Kommentarer
Postat av: tove

absolut, vi har riktigt bra villkor så det finns inte mycket att klaga på som jag märkt hittills! :) det är tre barn som är 9, 7 och 4 år. dom är ändå hyfsat lätthanterliga men har en hel del läxor och det är en stor del av vårt arbete, men det är ändå ganska roligt! :) nej, familjen är här ifrån mallorca, men pappan utbildade sig till psykolog i london och barnen går på en engelsk skola så dom pratar engelska med, vilket är tur eftersom jag inte pratar spanska alls! :P ja, hur gammal är hon? :)

2010-02-23 @ 08:41:16
URL: http://tovelitove.blogg.se/
Postat av: tove

ja, det är verkligen roligt, man är aldrig ensam och har bra stöd av varann! och hon kan spanska en del också, mer än mig i alla fall, så det underlättar för yngsta barnet pratar bara spanska nästan, och dom flesta andra här är ju inte så bra på engelska heller :P



vad gulligt :D ja, då öppnar sig liksom en ny värld ;)

2010-02-23 @ 22:58:23
URL: http://tovelitove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0