Mörkrädd

Jag ligger ca 2cm från ett fönster och eftersom det är så varmt här så har jag det alltid öppet med bara ett myggnät som skydd. Och i morse vid kl 7 vaknade jag av att någonting bara dånade utan för mitt fönster det lät precis som att jag satt mitt under ett vattenfall. Ja det var nästan så med för himlen verkligen öppnade sig och det bara vräkte ner regn. Som tur var är det ett litet tak över mitt fönster så jag blev inte blöt men de lät verkligen som jag låg utomhus under ett vattenfall. Och innan jag fattade vad det var som lät och innan jag hade yrat mig upp för att stänga fönstret haha. Det regnade inte allt för länge och det var mer än behövligt, dock kommer det att locka fram ännu mer mygg. Det kom även några små åsk smällar men dom var över lika fort som dom kom.

Förövrigt känns det inte som om att jag har gjort allt för mycket idag faktiskt, ja jag vet inte vad jag har gjort idag mer än att följa med Verena och handla och varit ute och gått min vanliga runda. Som ni kanske har förstått så går jag runt på en golfbana och det varierar verkligen hur många det är som spelar olika dagar. Vissa dagar träffar man folk som vinkar glatt och hejar på en, andra dagar möter man sura gubbar som tror att dom är bättre än Tiger Woods och är skit sur för att det är nån annan än dom som är där och ingen annan har rätt till någonting utan dom själva typ och det berättar dom så gärna för en. Och när man går så stannar man självklart om någon ska slå i närheten så att man inte stör dom eller olycklitsvis får en boll på sig. Men idag när jag gick runt så var det två yngre pojkar som spelade. För den ena gick det rätt bra och han slog iväg bollen rätt långt och för den anda gick det inte alls. Och jag tyckte så synd om honom man såg verkligen hur less han var. Inte alls arg eller så utan bara less och tappat hoppet för sig själv förlängesen. Fy de var synd om honom :P Aproppå ingenting sådär.

Men nu sitter jag ensam hemma och har för nån timme sen lagt Linnea hon verkar sova bra (peppar, peppar, ta i trä) och det hoppas vi med att hon tänker göra tills i alla fall dom kommer hem. Det värsta med att vara ensam hemma så här på kvällarna är att jag är så sketans mörkrädd. Och nu blåser det super mycket ute och alla dörrar och fönster slår. Vinden sätter även igång babyphonen och jag springer dit och tror att Linnea är vaken men i själva verket sover hon inge kul. Ne nu ska jag kolla runt lite och se om det har hänt nå nytt på internetfronten. Godnatt! ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0