Silver sands, Montego bay

Ja oj vilken helg jag har haft alltså. Det är så mycket jag skulle kunna skriva men jag vet inte om jag orkar. För nu har det gått så många dagar så jag minns knappt allt som hann hända. Det var både bra och dåliga saker men jag orkar nog bara berätta om dom roliga för det är väl sådant som är intressant ?

Ja men vi åkte i alla fall iväg till Silver sands på fredag förmiddag men det tog ca 4 timmar att ta sig dit. För vi stannade för att äta, plus att Roland (en österikare) är inte så van vid att köra här så det tog lite längre tid. Så väl framme i silver sand så blev det bara till att äta middag och ta det lugnt. När vi var där så anlände även den tredje österrikaren som heter Ralph, han är faktiskt jätte rolig och vi har pratat rätt mycket. Han har lärt mig ett kortspel som vi sitter och spelar när vi får tid. Det är kul lite lurigt bara för man måste tänka ganska mycket. Och att jag ens lyckats förstå hur man gör när vi kör allting på engelska är rätt otroligt faktiskt ;) Så det blev en väldigt lugn fredag.

På lördagen så gick vi upp och åt frukost, bestående av pannkakor, ägg, bacon, mackor, färsk frukt ja det var massa saker men det var också himla gott. Jag som aldrig äter frukost men här nere är det verkligen super gott att stoppa i sig nå riktigt redan på morgonen. Sen gick vi på stranden ett par timmar sola och bada, hur skönt som helst. Sen blev det lunch och efter det så åkte vi till Montego Bay och kikade läget där och kollade in den staden. VI var en sväng genom "down town" men vi höll oss inne i bilarna. Det var så sjukt mycket folk där och man vet ju inte riktigt vart man kan röra sig dä omkring. Sen åkte vi ner mot vattnet där det var en lång gata med bara souvenirer så där inhandlade jag en as snygg bikini ;) Som var lika som den Jamaicanska flaggan, riktigt nice enligt mig. Där efter så åkte vi hemåt och åt middag, Jag köpte även cyklop och snorkel. Sen åkte vi hem igen och bara åt middag tog det lugnt vid poolen och spelade lite kort igen.

Vi klev upp ganska tidigt på söndags morgonen för då skulle jag, calle och Ralph få följa med en fiskegubbe ut och snorkla. Och det var hur härftigt som helst. Han skjutsade ut oss med båten en bit till ett korallrev, där simmade vi runt i kanske en timme eller jag har ingen aning men det var super häftigt vi såg massa olika slags fiskar i alla möjliga färger. Men sen var jag bortdomnad i läpparna resten av dagen av allt saltvatten ;) Efter det så åt vi lite frukost med dom andra vid poolen, sen gick vi ner till stranden och låg där och solade ett tag innan det kom in ett regnväder. Så då vare bara att packa ihop och gå hem igen. Men de gjorde inte så mycket :) Sen efter lunchen så åkte Verena och Calle hem till Kingston igen men jag stannade kvar en natt till med Österrikarna och vi åkte tillbaka till Montego bay en sväng, besökte ett enormt bokskepp men tydligen åkte välden runt eller nått liknande. Ja det var i Montego bay det hände lite otäcka saker men de är ingen fara, nu är allting bra igen.

På måndagen blev det ännu mer sol och bad och kajak paddling eller vad man nu ska kalla de, sen åkte vi tillbaka till Kingston där vi är nu :)

Jag har säkert missa hur mycket som helst, men det här var min helg i en väldigt kort version. Hoppas jag inte tröttnat ut er. Jag har tyvärr inte bilder från snorklingen eller från kajak paddlingen men det kommer att komma senare. För dom bildena har Karin och Ralph. Men jag har några stycken på andra saker som ett litet smakprov av helgen.


Det var bilder från stranden, fint va ? :)

Våran fina pool som vi hade :)

Linnea

Min snygga bikini ;)

Och lite av Montego Bay.


Kommentarer
Postat av: Elina

Fan vad avundsjuk jag är på dig jänta :) Njut allt du kan innan du måste återvända hem till kallen. Skit snygg bikini btw. Puss pusss

2010-02-11 @ 15:26:08
URL: http://elinabrandtskott.blogg.se/
Postat av: emilia, Au pair i Los Altos, California

Oj är du au pair i JAmacia!! Kommer nog börja läsa din blogg. Kul att läsa hur det är att vara där ju! Hur hittade du din värdfamilj?



Lite annorlunda ställe :). Hur är allt där? Hur länge har du varit där ?



Jag har bara varit här sen den 8 jan, men jag trivs superbra! :) KRam

2010-02-11 @ 18:17:23
URL: http://emilia1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0