Jamaica

Nu är jag här :D äntligen. Jag vet inte riktigt vart jag ska börja faktiskt för jag har fått så otroligt många nya intryck dom här två första dagarna. Just nu sitter jag ensam hemma för att mamman i familjen är iväg på till sin mamma grupp som hon har varje onsdag förmiddag. Så nu har jag ett par timmar att sitta vid datorn eller att göra någonting annat. Vädret här i Jamaica är för mig väldigt varmt eller det är skönt. Det ligger nog lite över 25 grader och är som en svensk sommardag :) Solen kommer och går. Januari är inte den varmaste månaden här nere. Men jag tycker att det är super skönt.

Haha jag måste bara säga att jag skrattar hela tiden när jag sitter vid datorn nu, det tog mig ca 10minuter innan jag lyckades logga ut från skype, och att göra massa små saker är helt umöjligt. För det är ju så att mamman är från Österrike och det innebär att ALLT står på tyska :P Vissa saker är väldigt lätt eftersom ikonerna är lika. Men andra saker är omöjliga. Jag har just kommit på att tyska låter väldigt fint. I alla fall när hon pratar :) För dte gör hon nästan hela tiden med Linnea. Men som tur är pratar hon Svenska med mig ;).

Ja men tillbaka till det andra. Igår var det min fösta hela dag här nere i Jamaica. Dagen bara flög förbi och jag vet inte riktigt vart tiden tog vägen. Vi var ute på en liten rund vandrig där dom visade mig vart lite affärer låg och så. Sen gick vi även hem till en tysk kompis och fikade där. Shiit ja kan ju bara säga att det är lyxigt här :P Kompisen hade super fint och en egen pool. I hennes "bostads område" var det super fint :) Många stora fina hus och fina trädgårdar. Om vi säger så här, i Kingston där jag bor är staden uppdelat i två. "uptown" och "downtown" och det är lika som rika och fattiga. Vi bor i uptown, och det är ungefär ju högre upp man bor på berget ju mer pengar har man. Jaja men det i alla fall jätte fint här där vi bor.

Jag ska inte utråka alla som läser utan skriver vidare vid ett annat tillfälle och berättar lite mer, om 1-2 timmar kommer familjen så nu ska jag antingen passa på att vila mig lite för jag är fortfarande trött efter tidsskillnaden. Ska försöka att ladda upp lite bilder. Ciiaaao. PUSS från underbara Jamaica. Ps. Igår var det jordbävning här, läskigt va ? ärligt talat så kände vi ingenting hemma men på en av deras kompisars jobb skakade de som om man satt i ett tåg. Jaja vi hoppas väl att de inte blir nå mer!


Kommentarer
Postat av: Mikaela Gunnarsson

Shit va fint, Bor ni på ett slott eller? :)

2010-01-13 @ 18:39:24
URL: http://mikaelagunnarsson.blogg.se/
Postat av: Elina

Men gud va fint det va :) Är så avundsjuk när jag läser vad du skriver. Men jag får väll nöjja mig med kalla sverige :P Längtar dock redan tills du kommer hem igen :P Glöm ej bort bloggen bara :) puss och Kram

2010-01-13 @ 20:20:28
URL: http://elinabrandtskott.blogg.se/
Postat av: Syster

Ja det verkar då inte gå någon nöd på dej i allt det där lyxet :) Här är det -19 grader som vanligt och KALLT som bara tusan. Kul att du har hunnit skriva lite så vi får se och läsa om vad som händer.

Stor varm kram!

2010-01-14 @ 07:17:48
Postat av: Moster Mia

Skönt att se att du är framme och installerad. Ha det så jättebra. Ser fram mot flera inlägg.

Kram

2010-01-14 @ 07:30:37
Postat av: Broder Andreas

Hej gumman. Underbart att höra att allt är bra. Synd att jag och Sofie inte kan komma ner till dig. Du får hälsa till familjen, det var trevligt att prata med dom. Jag ska nog prata med han igen och titta så att du sköter dig. ;) Kram

2010-01-14 @ 09:50:28
Postat av: rasha

Frida!!!! åh det ser jättefint ut! värsta palatset ju ? blogga mer snart igen :) det var jätteintressant!

2010-01-14 @ 10:59:00
URL: http://rasha.blogg.se/
Postat av: Camilla

Gud vad fint det va. Ha det bäst vännen <3

2010-01-14 @ 12:34:03
URL: http://camillagrip.blogspot.com
Postat av: stina

Det ser jätte mysigt ut vännen, ha det bäst nu! <3

2010-01-14 @ 16:07:01
URL: http://christinabacklin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0