Lime key

Idag har vi varit ute några timmar på en Ö som heter lime key och där var det verkligen super fint :) Alltså det var en super liten och mysig ö. Blått fint vatten och en vit strand. Vattnet var så där perfekt varm att man precis blir lite avkyld när man kliver vi. Trodde dock att jag skulle bli uppäten av två pelikaner. Alltså det var lite stenigt på vissa ställen så då skulle jag gå ut på ett ställe där det var fint och bra men då kommer det två pelikaner störtandes och dyker ner precis där jag ska gå ut. Fy dom är riktigt stora faktiskt. Men a efter mycket om och men så bestämde dom sig för att prova fiske lyckan lite längre bort och då vågade jag mig ut igen.

Vi satt och pratade lite om att dom flesta Jamaicaner faktiskt inte kan simma här. Tydligen har dom lite det tänke att havet har man till för att fiska i. Och sen liksom varför simma när man kan åka båt :P hha! Ja men i alla fall så säger Calle appropå ingenting att ja men till och med fiskarna är dåliga på att simma här det är många av dom som inte kan det heller. Alltså jag och Verena skratta som bara den, och sen säger jag. VA kan inte fiskarna här simma ? Men självklart menade Calle fiskegubbarna som fiskar fisken. Men alltså allt lät så himla roligt. Kanske inte låter så himla roligt men tror ändå ni kan tänka er ^^ Jag tyckte de va as kul!

Annars en lugn och fin dag. I morgon väntas tydligen "eftermidags kaffe" eller vad vi nu kallar det hemma hos Calles tyska arbetskollega. Kan bli trevligt :)

Jag bjuder på "den där Mary frisyren" och skuggan ;)
Ps. mitt nya ord är "super" använder det hela tiden. Godnatt!
 


Kommentarer
Postat av: rasha

hahaha jo lite roligt var det :D tänkte heller inte på fiskarna som fiskargubbar först :P



jag ska sitta och fixa med det imorgon. hoppas på att åka så snart som möjligt. vill aldrig komma tillbaka. vill hälsa på dig :D:D det verkar som ett riktigt paradis! hopaps du trivs som fiskaren i vattnet ;) bara om du kan simma!

2010-01-24 @ 23:50:56
URL: http://rasha.blogg.se/
Postat av: rasha

föresten! hette din organisation au pair world?

och var du tvungen att ha 200 timmar erfarenhet med barn? kram

2010-01-25 @ 07:26:26
URL: http://rasha.blogg.se/
Postat av: Syster

Hej på dej! Det där såg ju ut att vara ett fint ställe! Oj vad jag längtar efter sol och bad nu...här är det kallt idag igen. -17 i morse brrr! Annars är allt som vanligt här hemma. Mamma messade och ville inte åka hem,,,konstigt ;) Sista natten för dom där nu.

Puss och kram!

2010-01-25 @ 15:23:46
Postat av: tove

ja, men det var ju superkul att du kom iväg, och ända dit också liksom! :) vad härligt att du trivs, hur länge har du varit där nu? det låter kanon, ser väldigt fint ut på bilderna också!

2010-01-25 @ 18:18:31
URL: http://tovelitove.blogg.se/
Postat av: tove

ja! :D men då tror jag att du kommer fortsätta trivas också faktiskt, man brukar känna rätt snabbt hur det är liksom! ja, och världens sötaste barn var det ju också :D hur ser arbetstiderna ut och så?

2010-01-26 @ 11:17:04
URL: http://tovelitove.blogg.se/
Postat av: Trees

Åh vad kul med jobb ändå där borta:D vädret måste vara duunder! Hur gamla är barnet/n du tar hand om?:)Trivs du? Känner du andra aupairer där borta? Jag själv är i Monaco!

2010-01-26 @ 11:27:49
URL: http://mangofisk.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0