Linnea

Nu har det tagit några dagar igen innan jag kunnat skriva. men snart har vi trådlöst och då blir de enklare :) Just nu sitter jag med Linnea i knät och hon leker med en vatten flaska. Hon var inte riktigt nöjd med att ligga ensam på golvet och leka. Men annars är hon jätte duktig på att leka själv. Jag är en jätte stolt Aupair just nu ;) haha nerå men igår testade jag att lägga henne och sova och se hur det skulle gå och allting gick jätte bra. Hon somnade nästan på engång i min famn och sen fick jag även komma och hämta henne när hon vaknade. Och hon var lika glad för de och låg och flinade i sängen. Hon måste verkligen vara världens gladaste unge och de känns skönt. Just nu är jag ensam hemma med henne för mamman är och handlar och tar en fika hos en kompis. Så vi testar och ser om allting går bra och de gör det en så länge.

Annars idag är det ju bara fredag och det innebär att Calle slutar tidigare på jobbet och vi får väl se om vi hittar på någonting speciellt ikväll. I morgon om det blev fint väder ska dom ta med mig till en strand och sen till en fisk marknat. Stranden var inte en typisk västindienstrand men den låg i närheten och var lugn och skön sa dom :) Så jag hoppas verkligen på sol i morgon. Annars får vi bara ta det en annan dag.

Igår pratade jag med mamma i telefonen och de var väldigt skönt. Det är lite knepigt med tiden bara eftersom hon är i Thailand och det skilljer 12 timmar mellan oss. Alltså 12 timmar är jätte mycket. Klockan var 6 på kvällen här medan den var 6 på morgonen där. Hoppas dom har det bra där med. Pratade även med pappa nyss och det var lika skönt att få höra hans röst. Vi pratade nästan i 20 minuter :)

Ne nu ska jag fortsätta att leka med lill fia här och se om hon börjar bli hungrig :) Hoppas allt är bra med er där hemma och det är bara att skicka ett mail eller ett sms för de gör mig väldigt glad! Kramar från Jamaica!

 

Kommentarer
Postat av: cane

Hej Frida! Skönt att du är framme och att allt har gått bra. Peter ringde och talade om att ni hade snackat, han kommer hit nästa vecka. Det ser störtskönt ut där ;-) stor kram från kalla Älmesbo



cane

2010-01-15 @ 19:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0