Pelikaner

Igår blev de till att packa väskan för att åka till stranden. Det tog ca en timma att ta sig ut till stranden men den här gången var det fin väg så det var ingen fara. Dom förvarnade mig att det inte var den finaste stranden utan att den var lugn och skön men inte en typisk västindisk strand. Men när vi kom dit så var sanden kritvit och den var lång och fin. Vattnet var dock inte klarblått eftersom det blåste väldigt mycket men jag tyckte verkligen att det var jätte fint. Fast dom sa om man har sett dom andra “paradis” stränderna så är det här ingenting. Men jag var nöjd i alla fall. Det var skönt att få några timmar i solen. När vi åkte hemåt så åkte vi in på en fiskemarknad och den var inte så fräsch om vi säger så. Alltså fisken var ju bra för den låg i lådor med is. Människor kom fram med stora levande humrar och höll framför ansiktet på en och sa att man skulle köpa dom. Det var 50 personer på en liten plats som hade sina små stånd och alla skulle sälja till en. Det gick getter och hundar över allt och det var fullt av pelikaner som sväva ovanför en och väntade på fiskrester.  Okej de kanske låter bättre än jag tyckte. Men vi kommer säkert åka dit igen eftersom fisken är billig där. Lite häftigt att dom har pelikaner här faktiskt. Dom ser inte ut som på tv utan dom är mycket mer brun här :P  Sen på kvällen så blev vi bjuden på middag hemma hos två sydafrikaner. Så vi satt 2 sydafrikaner, 2 Engelsmän, 2 Svenskar och 3st från Österrike vid ett bord och åt och pratade. Jag sa inte mycket faktiskt men det var trevligt att lyssna på allt prat.


Kommentarer
Postat av: Anonym

alla har läst.. mamma hälsar

2010-01-18 @ 04:23:21
Postat av: Camilla

Frida, jag tror inte en sekund på vad du säger ;) <3

2010-01-19 @ 22:25:58
URL: http://camillagrip.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0