StrawbarryHill

I fredags eftermiddag tog familjen med mig upp på et berg som kallas StrawberryHill. Innan vi åkte upp varnade dom för att det var väldigt krokigt och smalt. Men shiit säger jag bara det var verkligen otroligt vad det svängde. Det tog väl ca 5 minuter av åkt turen innan jag hade blivit åksjuk. Och det tog ca en timme dit tror jag. Det springer lite hundar var stans och det går människor på båda sidorna av vägen. Sen om man får möte på vissa ställen så är det bara att börja backa ner för berget. Kan ju tillägga att vägräcken inte verkar riktigt ha kommit hit. Men som Verena sa man åker ju bara ner en gång och sen är det över. Haha dom har värsta fula saken för sig här nere det är nämligen så att man tutar alltid. Man är ju van vid att folk tutar mer i andra länder men här är det verkligen hela tiden för varje gång man kommer i en kurva och ska svänga så tutar man. Eftersom vägen är så smal så varnar man att här kommer jag och typ “sakta ner farten och ta inte ut svängen för då krockar vi” Ne men det är verkligen en liten livförsäkring att tuta innan man svänger haha. Ja men tillbaka till Strawberry hill, kan säga att det var otroligt högt och vackert där. Har nog aldrig sett någonting liknande. Knäppte lite bilder men solen låg så knepigt så dom blev tyvärr inte så bra. Där upp fikade vi och bara kikade på utsikten. På vägen ner igen när det var mörkt lyckades ja ta någon bild över hela Kingston. Annars en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0