Dag 11


vårkänslor, doften av ny klippt gräs och blommande syren gör mig glad. grönt gräs,
påskliljor och vackra vårblommor gör mig lycklig, att mötas av solens varma strålar på en klarblå himmel är underbart.
 



När man ser på England från den synvinkeln är det helt underbart, för just så kände jag idag när jag gick från jobbet, vad är det egentligen man ska längta efter i Sverige. Inte är det all lortig snö och kyla i alla fall. Vädret som vi haft den här veckan kommer man få vänta på tills i slutat av maj innan den kommer till Sverige. Ren och torr asfalt utan en droppe snö eller regn, strålande sol och t-shirt väder. Jag tror ju tyvärr inte att vädret kommer att hålla i sig allt för många dagar till men jag ska försöka att ta vara på den tid som är. England är ju inte direkt känt för sitt vackra väder så vi är lyckligt lottade som får de den fina våren.


 Annars har väl dagen varit som alla andra dagar, jag har jobbat mellan 8 och 3. Det som skiljer den här dagen ifrån de andra dagarna är ju egentligen ganska så mycket, eftersom jag gick till jobbet ensam och gick hem från jobbet ensam, är även hemma nu ensam. Ja om ni undrar varför så är det för ett Elin och Fredrik jobbar kväll så jag har inte sett dem någonting idag. Men det ska väl inte dröja allt för länge innan dom kommer. Jag har även varit duktig och pluggat lite, fick passa på nu när jag var ensam annars brukar vi alltid komma på någonting roligare att göra. Så nu har jag snart gjort klart barn- och ungdomssjukvården. I morgon är det redan torsdag och efter det blir det fredag och helg, så tiden går fortare än vad man tror.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0