Frida

Kvinnonamnet Frida är ett fornnordiskt namn som är bildat av ordet fridh som betyder "skön och älskad"


Idag har jag namnsdag. Det är namnet Frida och Fritiof idag. Inte för att namnsdagar är någonting speciellt som man firar men det är ändå lite kul. Jag har faktiskt namnsdag tre gånger om året vid namnen Frida, Astrid och Maria. Och idag är det namnet Frida. Dom ända som har uppmärksammat mig och firat mig när jag har namnsdag är min älskade farmor och farfar. Även i år fick jag ett fint kort av farmor, det var en bild på mig sen jag var ca 1 år och farmor hade skrivit "redan här visar du din styrka och mod". Tack farmor


Kommentarer
Postat av: Anonym

jag gratta dig också :)

2009-02-18 @ 22:18:25
URL: http://agneslundh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0