Avd 19, barnkliniken

Nu har jag tre veckor framför mig på sjukhuset, avd19 barnkliniken. Idag hade jag min första praktikdag här hemma i Sverige. Den gick faktiskt väldigt bra jobbade14.00-22.00. Jag verkar ha två jätte bra handledare och det är ju bland det viktigaste tycker jag :) Idag jobbade jag med de nyfödda barnen, de som måste stanna kvar ett tag efter förlossningen av olika anledningar som t.ex. förtidigt födda eller att de ska få igång amningen. Men idag har jag mest fått bekanta mig med stället typ kolla runt lite på avdelningen och så. Men fick byta blöja på en 4 dagar gammal liten pojke, sen fick jag sitta nästan en timme med honom i famnen och det var jätte mysigt :) dom är verkligen så otroligt söta. Så i morgon ska jag jobba kväll igen och vi får väl se hur det går men de ska nog gå bra tror jag :)

Igår blev det en lugn och skön dag, var med Joakim nästan hela dagen förutom en timme på eftermiddagen för då var jag på möte om fotbollen. Men det var så otrligt skönt att få krama om Jocke nu efter 3 veckor i England <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0