Dag 1 & 2 i England

Söndag Dag 2


Idag träffades alla svenskar nere i Newton Abbot för att ta oss en liten rundtur. Vi åkte till Torquay som tog ca 20min där vi shoppade och åt lunch. Vi har inte hunnit gjort så mycket idag faktisk men dagen har gått väldigt fort. Just nu sitter vi hemma hos värdefamiljen och väntar på middagen det ska bli väldigt gott för jag börjar bli hungrig. I morgon börjar allvaret för det är då vi ska börja jobba. Men vi får väl se hur det går förhoppningsvis kan jag låna datorn och skriva lite mer då :)



Fredrik och jag i bussen , sen har vi nån söt gubbe i bakgrunden med ;) ^^


Även en bild på mig från lunchen idag.

Lördag Dag 1

Newton Abbot.


ZzZzz... Ungefär så trött är jag nu, jag känner mig som en Zombie.

Efter ca 13 timmars resande. Fast jag ska inte klaga allt har verkligen gått bra. Först tåg till Arlanda och sen flyg därifrån till London och sen vidare med buss mot Newton Abbot. Det var väl buss resan som var jobbigast för den tog ca 4 timmar, men nu är jag i alla fall framme hos min värdefamilj, de heter Mr och Mrs Waitman. De är ett par runt 57-63 års åldern som verkar troligt trevliga. De pratar fin Engelska utan någon direkt dialekt så den är lätt att förstå, och det är väldigt skönt. Han är förtidspensionerad på grund av att han har problem med axeln om jag förstod rätt medan hon verkar jobba dygnet runt och "försörja" dem, hon har i alla fall tre jobb som bland annat att jobba med barn och med blinda. När vi kom fram packade vi upp alla våra saker och fick lite kvälls fika, efter den så gick vi ner till sängarna där vi nu ligger. Jag ska tillägga att jag känner mig varmt välkommen, och det känns som det kan bli en bra tid. Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0