Dag 3 & 4 i England

Dag 4


En tidig morgon, klev upp runt kl halv 7 då vi gick upp till Brain och åt frukost. Som vanligt var det mjölk och flingor. Antingen fullkorn, vanliga, eller choklad. Sen några vita brödskivor till och jag blir alltid lika mätt, eller inte haha!

Idag fick jag jobba med barn som var 3-14månader gammal, och det var jätte mysigt. Jag har inte alls gjort lika mycket saker idag som jag gjorde igår men det har ändå varit en trevlig dag :) Vi har målat på papper och klippt ut både katter och ugglor. Det finns en tjej på den avd som är 19år så jag har pratat mycket med henne, hon var jätte snäll. Alla är intresserad av Sverige och har massa frågor. Men nu har jag precis kommit hem från jobbet och funderar på att lägga mig och vila lite för jag är verkligen jätte trött. Och ikväll blir det middag med värdefamiljens son och vi blev lovad en äkta engelsk middag så a vi får väl se hur de smakar :P

Hörs mer sen!


Dag 3


Ja idag var det första dagen på parktiken, och jag var ganska nervös när vi var på väg dit. Innan vi gick till mitt jobb så gick vi runt lite i Newton Abbot och släppte av andra på deras paktikplatser. Väl framme vid Ark in the Park där jag jobbar så började nervositeten släppa en aning. Ark in the Park är ett dagis för barn från 4månader till 5 år. Eva min engelska lärare följde med mig och Emelie in och pratade med våran "handledare". Allting gick jätte bra. Jag och Emelie fick jobba på olika avdelningar och det finns ca 5 avd på dagiset, eller kan skriva mer om det i morgon när jag vet lite mer. På min avd var det barn i åldern 2-3år och dom var helt underbara. Jag lästa nog sammanlagt 10 böcker under dagen, jag har även hunnit med att leka ute på gården då vi spelade fotboll och lekte med ett tåg. Så min dag har varit väldigt bra och än så länge trivs jag väldigt bra. I morgon ska jag nog byta avdelning, för våran handledare sa att den första veckan skulle vi få prova på de olika ställena och se vart vi trivs bäst. Och de låter bra :)

Ikväll har vi även hunnit med att gå till en Pub, ja en av alla som finns här. Det var väldigt trevligt. Så det ska vi göra om någon mer dag, kanske redan i morgon :)

Jag jobbar mellan kl 08.00 och 15.00 så nu är det dags att sova.

Godnatt, Ps. Saknar dig Jocke <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0