Första advent

Vi tänder ett ljus i advent,
det värmer den som frusen är.
Vi tänder ett ljus i advent,
det sprider ljus i vårt mörker här.
Och alla som är rädda och fryser på vår jord,
dom borde få sitta vid vårt bord
när vi tänder ett ljus i advent,
när vi tänder ett ljus i advent.


Det är helt otroligt att det redan är första advent. Önskar bara att det var snö ute eller att det i alla fall kunna snöa lite idag för det skulle nog göra så att mina julkänslor tar fart. Advent är ett mysigt ord tycker jag, det får en att inse att julen närmar sig. Jag tänker mig adventsljusstakar, pepparkakor, lussekatter, tända ljus och värme. Tyvärr får jag nog inte något av det idag eller det ska vara tända ljus och värme då hehe :) men det blir nog en mysig söndag. Det brukar dom flesta söndagar kunna bli tycker jag. Jag har ju faktiskt varit duktig att jobba både fredag och lördag kväll så nu blir det skönt med en ledig söndag innan jag jobbar 07.00-21.00 i morgon. A jag får gå hem ungefär tre timmar mitt på dagen och tänka på nått annat ett tag och det är ju skönt. Men pengar är alltid bra att få :) Så jag tackar inte nej. Men nu ka jag fortsätta att läsa :) Hoppas att alla får en underbar första advent nu och kom ihåg man behöver inte få dåligt samvete om man inte orkar göra någonting idag, för idag är det söndag och då får man mysa ner sig och bara ha det skönt och ta hand om sig själv!


Adventstid kom till mitt ensamma hus,
jag sätter i staken ett sparat ljus.
Något skall ske bortom frostig advent,
jag väntar en gåva, som Herren sänt.
Den gåvan är av ett helt annat slag
än gåvor vi ger till varann´ var dag.
Öppna din tillstängda dörr i ditt hus.
Så lyser i mörkret ett litet ljus.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0