Bröstcancer

Trött och lite besviken tjej.
Ne nu är jag trött och tänker snart krypa ner brevid jocke och sova. Jag och Joakim sitter och tittar på Rosabandets gala nu på 3an och det är så himla fruktansvärt. Dom berättade och visade om en familj som hade drabbats av sjukdomen. Familjen bestod av en mamma en pappa och tre döttrar. Mamman i familjen drabbades av bröstcancer och avled. En tid efter så drabbas även 2 av döttrarna av bröstcancer och en av dem avlider vid 28års ålder. Alltså hur fruktansvärt är det inte, tycker verkligen så synd om pappan i familjen och självklart om döttrarna. Att tre av fyra drabbas av bröstcancer och hitils två avlidit. Att man får dö i bröstcancer i 28 års ålder borde vara helt förbjudet när man inte fören i 40 års ålder ens får gå på mammografi eller man får ju men blir inte kallad förens man fyllt 40år. Tacksamheten som jag känner över att dom jag älskar fått överleva denna sjukdom är så otroligt stor.

Och då tänker jag på min älskade farmor och mamma, ♥ älskar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0