Linköping - Kalmar

Nu har jag klarat av det sista bytet på min resa så nu sitter jag på tåget mellan Linköping och Kalmar och det känns riktigt skönt och om nästan exakt en timme så får jag krama om Britta. Ska jag erkänns så blev jag lite orolig när jag skulle byta tåg i Linköping för jag såg inga skyltar och såg ingen sådan där tv där de brukar stå så bra vart man ska ta vägen. Men tillslut hittade jag en tågmänniska som "trodde" att jag skulle till spår 5 och som tur var trodde han rätt ^^ haha. Ne men det går faktiskt väldigt bra att åka tåg timmarna går rätt så fort utan några problem, det är bara kul att sitta och kika på allt folk som åker. Ingen är den andra lik haha. Och man kommer på sig själv att man har fastnat med blicken på någon när man ser att dom också sitter och stirrar på en som om man vore dum :P haha men inte gör det nått e kommer ju aldrig se männiksan nå mer ^^ Just nu sitter jag och lyssnar på "Birthday sex" som är en väldigt bra låt som påminner mig om många bra saker. Hörde den första gången nere i Turiket i en taxi med bland annat Britta i :) ååh. Ne nu skulle jag kunna skriva hur mycket som helst. Tror det blir så eftersom jag inte har någon att prata med på tåget och det är rätt roligt att skriva. Skulle kunna beskriva alla i min vagn på tåget för de känns som man kan känna vad dom tänker på och vad dom lyssnar på för musik. Men det kallas kanske fördommar ;) och jag tänker inte ha några sånna eller i alla fall inte uttrycka dem här haha. Men jag kan i alla fall berätta om att det känns som jag åker igenom hela Sverige, fast det gör jag väl också men jag menar det är så roligt att höra alla namn som man kan hoppa av vid. Som tillexempel Norrköping, Kolmården, Linköping, Hultsfred, Kalmar ne men det känns som man ä på alla ställen ^^ Oj ne nu måste jag sluta skriva för ingen kommer orka läsa det hära och jag ska lyssna vidare på all bra musik. Ps. Det låter som jag aldrig har åkt tåg förr men det har jag faktiskt ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0