Stoppad av Polisen



Shiit nu är det redan September, jag undrar verkligen vart den här sommaren har tagit vägen. Nu är vi på väg mot kallare och tristare tider, och det känns inte riktigt okej tycker jag. Fast nu känns det väl inte lika jobbigt om man skulle få ett jobb och ha någonting att gör under dagarna. En sak som är + med hösten är att den är fin!

Ja nu har jag verkligen varit oaktiv här på bloggen ett tag känns de som. Men jag har inga roliga bilder att lägga in och inge roligt att skriva om. Så då blir det att man drar sig från att skriva istället. Men igår hände någonting som fick mitt hjärta att hoppa upp i halsgropen. Jag och mamma var på väg in till Hudik och strax före skolan i Norrbo kom jag ett par km i timmen för fort precis när vi mötte två polismotorcyklar. Då sa mamma till mig att jag hade tur att dom inte mätte hur fort jag körde. Men jag sa att det är lugnt eftersom vi mötte dem och dom åkte också. Men efter ett tag när jag kollade i back spegeln så ser jag att dom har vänt och kommer efter mig igen, jag kände att pulsen steg. När dom kom närmare så blinkade dom in mig till sidan och bad mig att stanna, alltså jag kan lova at jag aldrig har varit så rädd i hela mitt liv. Dom frågade mig om körkort bad mig att blåsa och frågade vem som ägde bilen. Det var nog tur att mamma var med för annar hade jag väl brytit ihop eller nått. Sen sa dom att jag skulle köra försiktigt och dom åkte. Liksom hallå varför skrämma skiten hur mig så där??? fyyyy! Men a jag såg tusenlappar och mitt körkort bara flyga förbi innan jag stannade. Men a den här gången gick det bra och kanske jag blir lite mer uppmärksam nu!

Kommentarer
Postat av: Syster

Hua vad läskigt! Fast man blir alltid lika rädd när man ser poliser fast man veet att man har kört lagligt,har körkort och att bilen är laglig. Fattar inte varför dom har en sån inverkan på en?? KRAM.

2009-09-03 @ 07:49:41
Postat av: Moster Maria

Ha ha, vilken pärs det verkar ha varit. Jag förstår att det var din charm som gjorde att du klarade dig med en tillsägelse bara.

Kram kram

2009-09-04 @ 07:47:16
Postat av: Frida

Ja, jag har nog aldrig varit så rädd i hela mitt liv om jag ska vara ärlig. Jag vet inte riktigt vad det var som gjorde att jag slapp böta men det är jag väldigt glad för ^^ Och som du säger syster så är det konstigt vad en polis kan "skrämma" en :)

Kram

2009-09-04 @ 08:33:23
URL: http://canebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0