Craft market

Idag har jag gått runt och varit nervös hela dagen, eller förväntansfull är nog ett bättre ord. Egentligen helt i onödan men ändå. För det var nämligen så att jag hade bestämt träff med en svensk kille som heter Petter. Vi bestämde att vi skulle träffas “downtown” på en typ hantverksmarknad vid namnet Craft Market. Så jag tog en taxi för första gången själv och ner till downtown, där släppte bara chauffören av mig. Downtown är verkligen inte det säkraste stället och där bör man väl inte vara själv men det var lugnt där precis vid marknaden och jag behövde bara vänta ca 10 minuter innan Petter kom och hittade mig. Under dom där 10 minuterna kom det säkert fram 4 olika och frågade och försökte sälja olika saker till mig. En kille kom från bergen sa han och gjorde hantverk av bamburör. Han var faktiskt jätte duktigt, på ca 2 minuter när han stor vid mig samtidigt som gan pratade och kollade på mig så gjorde han värsta fågeln och en blomma på det där bamburöret med bara en fickkniv. Helt otroligt men tyvärr ville jag inte köpa det så han fick gå vidare. Men en riktigt duktig kille det var definitivt inte första gången han gjorde en sådan. Sen var det en som ville sälja kepsar och nån mer. En kille var bara helt omöjlig att förstå, jag hörde typ ett ord av tio lite då och då men han slutade inte prata med mig fören Petter kom. Petter och jag gick runt på den där “marknaden” tyvärr var det inte så bra som vi trodde utan mest bara massa souvenirer men vill man hitta billiga sådana så var det bra. Där fanns verkligen det mesta i souvenir väg. Sen gick vi runt lite på dom stora gatorna där nere och kikade. Men efter att inte hitta nå speciellt så åkte vi vidare till Devon house där jag har varit förut. Vi åt en glass och bara pratade. Väldigt trevligt. Sen började det svåra att hitta en taxi att ta sig hem med. Vi gick runt och frågade lite olika killar och alla sa typ olika om vilket håll vi skulle gå åt och så vidare. Till slut hittade vi en taxi som gärna skjutsade oss hem. Det roliga här är att taxichaufförerna här inte hittar någonstans så vi fick ringa Calle och han fick prata med chauffören och försöka berätta vägen. Men efter många om och men så är jag hemma och haft en trevlig eftermiddag med Petter. Jag hoppas att vi ses igen. Tydligen finns det fyra till svenskar som bor här i Kingston som också ska stanna till Maj så jag ska försöka att få kontakt med dom med för det vore ju alltid kul att träffas och förhoppningsvis lära känna någon :) På marknaden köpte jag förresten en plånbok, hur smart har det varit att åka till Jamaica utan en sådan. Ja inte så smart eftersom det inte är så bra att stå och hålla på med pengar mitt på gatorna hur som helst. Men nu har jag köpt en sådan, mkt bra köp. Det kostade ca 30kr.

Om du läser detta Henrik, Visst påminner den lite om det du brukar göra ? Fast absolut inte lika fint som du, men lite av mönstret tror jag är detsamma ? Eller har jag helt fel nu bror ? (:


Kommentarer
Postat av: Louise - Living in Turkey

Ja han är turk och har bott här hela sitt liv.

Vem vet, du kanske träffar någon ifrån Jamica och blir bosatt där.



Jag tänkte på en sak, säljer dem mycket knark öppet där? Konstig fråga kanske men Jamica förknippas väldigt lätt med rastafläter, bob marley och marijana. Syns "den" stilen väl eller lyckas dem gömma det ordentligt?



Har du redan planer på vad du vill gör sen kanske?

Kram Louise

2010-02-16 @ 18:38:07
URL: http://louisesa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0