Fyren

Idag har jag, Calle och Ralph varit ute vid en fyr och kikat läget. Det tog ca två timmar att åka dit. Det var väldigt fint där synd bara att dom inte plockar upp skräp efter sig så det blir ofta väldigt skitigt överallt, vi träffade en Jamaican som Calle stod och pratade med ett tag. Efter det så åkte vi till stranden han följde även med oss som en "bodyguard" som han kallade sig själv. För några veckor sedan blev två spanska diplomater av med alla sina värdesaker på den stranden. Så han vela se till att vi inte blev det. Men jag ska vara ärlig och säga att jag inte riktigt litade på honom för de kunna ja lika gärna vara han som tog spaniorernas saker, men men han verkade trevlig och han tog inga saker :) Sen blev det en stund på stranden innan molnen tog över och solen försvann. En trevlig dag. Nu känner jag lukten av grilllat så nu måste jag springa ner och äta lite.

Ps. Sorry moster Maria men snart måste jag nog sluta använta hjärthalsbandet som jag fick av dig här nere för jag har en vit fläck mitt på bröstet som inte är solbränt ;) ♥


Kommentarer
Postat av: Louise - Living in Turkey

Men är pappan svensk, eller är båda från Österrike.



Jag vet inte hur det hänger ihop med jultomten och turkiet, men tydligen kommer han härifrån. Hahaha.

Som svensk så är ju det de dummaste man har hört på riktigt länge.



Jag har det jättebra här borta. Börjar bli soligt och fint nu också, inte som hos dig men 20 graders väder. Helt ok.



Jobbade för två årsedan här nere på ett hotell, åkte till USA och var au pair ett år, åke tillbaka hit i maj för att jobba på en bar men bytte jobb till en svensk butik i slutet av juli månad. Blev kär och nu är jag kvar här. Haha. söt historia.



Vad pratar man för språk där nere på Jamica? Och hur är det att leva där, fattigt?



Kramar Louise

2010-02-15 @ 09:09:54
URL: http://louisesa.blogg.se/
Postat av: malin

Ja jamaica har jag alltid velat åka till, sen är jag kär i usain bolt, haha! verka vara ett coolt land, säkert farligt också "/



Ja i augusti efter studenten blir det USA (:

långt iväg, haha!

2010-02-15 @ 20:44:02
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: malin

Ja men jamaica låter ju bra (: men precis, alla länder har för och nackdelar, likaså usa, tyvärr, haha!



Ja jag hoppas på att vilken stad jag än hamnar i så är det bättre än Kallinge på 5000 invånare ;D



hur länge ska du stanna där btw? (:

2010-02-16 @ 11:05:30
URL: http://wakoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0