Pirates of the caribbean

Idag har vi varit ute i Port Royal som förut var en ö där pireterna höll till. Den förstördes 1907 om jag inte missminner mig av en jordbävning. Då rastade en del av ön ner i havet och över 2000 män omkom. Jag skulle kunna skriva mycket om det, men det går att googla på och hitta massa information. Det var faktiskt väldigt intressant. Vi gick runt och kikade på det som ännu står kvar, och det finna enorma kanoner och dom väger verkligen ton. Jag funderar hur dom kunna frakta sådana förut ? Fast är man några stycken så kanske det går bra. Dom är ju lite starkare än vad jag är ;) Ne men det var ett sevärt ställe att åka till. Intressant att se lite hur piraterna hade det förr i tiden man kan få turer med guide eller bara gå runt själv och kika. När vi var där så kom det ut 7 personer därifrån dom pratade först eneglska med varandra och dom jag är med pratade tyska med varandra och efter ett tag sa jag nått på svenska och Verena svarade mig på svenska hela den grupper började asgarva och gick därifrån sen hörde vi att dom sa på svenska "men va fan dom pratade ju tyska i början" så ja dom var också tydligen svenskar men blev lite förvirrad att att vi pratade både tyska, svenska och engelska med varandra.




Kommentarer
Postat av: emilia, Au pair i Los Altos, California

Vad coolt!



Men du, var kommer din värdfamilj ifrån? Barnen ser svenska ut haha! Pratar de engelska i jamaica?



Jag hittade min värdfamilj genom cultural care.



Jag har många vänner här ja.. Eller många och många, men en del. Här är ju många au pairer runt omkring i detta området. Men jag trivs jättebra, familjen är jättesnälla och vännerna likaså. Området är med jättebra, alla är så himla trevliga här + så mycket man kan hitta på med.



Hoppas du har/haft en bra helg iaf!

Föresten hur många timmar skiljer sig jamacia från sverige?



KRAM

2010-02-14 @ 06:34:15
URL: http://emilia1.blogg.se/
Postat av: Jonas Brandt

Ser helt underbart ut, man blir lite avis på dig ska du veta!

saknar dig.



Kram från systersonen.

2010-02-14 @ 18:45:40
Postat av: malin

vad häftigt att vara au pair i jamaica (: åkte du med en orginisation eller själv? :D

2010-02-14 @ 21:51:20
URL: http://wakoo.blogg.se/
Postat av: Moster Frida

åh saknar dig med Jonas, hoppas du har det bra hemma i Sverige :) Kram <3

2010-02-15 @ 18:21:56
URL: http://canebro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0