Mass camp

Galen kväll igår, eller galen kväll men Jamaicaner är galen ;) haha. Det var meningen att jag och 5 svenskar skulle gå på bio igår men då drog fyra stycken sig ur för att dom var trött och sliten efter en skolvecka. Men jag och den andra svensken gick på bio och såg "Up in the Air" den var helt okej och sevärd. Det var även kul att prova på att se en bio här i Jamaica. Bion var stor och fin. Och innan filmen började så måsta alla ställa sig upp för att lyssna till nationalsången haha så är det tydligen varje gång lite annat än Sverige. Vi hade även fått nys om att det skulle vara en "festival" bara en liten bit bort från bion, så när filmen var slut så bestämde vi oss för att kolla in stället och se vad det var för någonting :) Vi tog oss en taxi och åkte dit när vi klev ut möttes vi av högmusik och massa Jamaicaner som ville sälja biljetter. Jag var väldigt skeptisk till att köpa av en av dom men lyckades bli övertalad och allt gick bra vi kom in utan problem. Väl inne på området var det en stor scen i ena hörnet och sen runt omkring var det försäljning av olika saker men främs alkohol. Det gick tydligen att köpa ett "all inclusive armband" som innebar att man betalade 1000 jamaicanska dollar som är motsvarade ungefär 80 svenska kronor och om du köpte ett sånt så fick du hämta ut och dricka hur mycket du ville i barerna. Helst sjuk, tänk om dom hade haft så i Sverige, svenskar som dricker mycket i vanliga fall. Men det var ett bra sätt tycker jag, dock var kanske 80kr lite billigt :P Annars var det riktigt kul där inne, vi stod mitt bland folkhavet när ett band började spela, och musiken var riktigt bra över förväntan faktiskt. Fast jag måste säga att Jamaicaner är riktigt galna när dom dansar, alltså hade jag kunnat haft hälften av den enegrin dom hade skulle jag vara nöjd i deras tempo hade jag brytit ihop efter en 20 minuter kanske. Dom hoppar och skriker och viftar med en liten handduk och bara dansar sönder. Dock behöver man inte vara bra på att dansa, de är mer ju fortare du kan röra på kroppen desto bättre ;) eller a nästan. Men de var kul att se :P Sen finns det ju även Dancehall här nere som är väldigt speciellt ^^ haha!
Det var en kul kväll och klockan var över 2 innan jag tog mig en taxi hem till sängen och liknade saker gör jag gärna om för de var kul att få komma ut och hitta på lite :) ♥

Ps. Jag försökte att filma lite medans jag var där men min mobil lyckades inte ta upp ljudet så bra så det är bäst att ni sänker ljudet på datorn eller stänger av det innan vi kikar, ;) Fast ni kommer att känna igen låten på den undre om ni lyssnar ett tag och ni lyckas kanske se hur galen alla är ;) Ingenting negativt med ordet galet :P


Såg att de var sjukt dåliga filmer, men kul med nått annat ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0