Sol och bad

Som ni vet så är jag i Silver sands och det ligger bara en 20 minuter från staden Montego bay och Montego Bay är Jamaicas största inkörsport för turister, främst på grund av sina vackra stränder, men även på grund av bekvämt avstånd till flygplatsen. Området kring Mo’Bay är fullt av historia och kolonial bebyggelse, men har även naturupplevelser att erbjuda. Jag tycker dock inte att Montego bay är någonting speciellt men det är väl för att jag har sett finare delar av Jamaica. Montego bay känns som en ända lång gata med massa souvenirbutiker. Men bor man på ett all inclusive hotell och inte är ute efter så mycket mer än sol och bad så är det nog helt okej. Det är ju fint där men ingenting speciellt. Alltså när jag skriver nu för tiden låter jag alltid negativ men så är det verkligen inte jag ger bara saker och ting lite kritik haha. För det är verkligen super fint här just i Silver sands.

Idag har det varit en lugn torsdag, jag har legat och solat i ca 2-3 timmar och tagit mig ett dopp i det vågiga havet. Så jag är faktiskt lite röd i ansiktet men inge mycket så det kommer nog lägga sig under natten. Jag och Verena tog även med Linnea för att bada och det tycker hon är super kul :) Hon simmar och sprattlar förfullt med benen och skrattar hela tiden. Ikväll har vi även badat Linnea i badkaret för att få av allt salt och sand. Haha och hon har kissat i sägen två kvällar i rad nu när vi byter blöja på henne :P Jag vet inte vad det är, för förut har hon aldrig kissat när vi har bytt men två kvällar i rad nu har hon passat på att göra det i mammas och pappas säng ;) visst är hon för söt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0